Tip de redactie: info@dorpsraadhaelen.nl

logo_outline X 10v2

Werkgroepen

Werkgroep Veiligheid

Deze werkgroep signaleert situaties in ons dorp en is contactpunt voor Gemeente (BOA) en Politie.

Leden:

• Buddy van der Griendt, Mart Bergs, Johan Reijnders, Jos Reijnen, vacature

Werkgroep Communicatie

Deze werkgroep verzorgt de publicaties van berichten op de info-tv,  website, Facebook, Instagram, die in de ogen van de dorpsraad belangrijk zijn.

Leden Werkgroep Communicatie :
Idie Smeets, Fiet Fermont, Vacature

Techniek en regelwerk:
Pierre Houben, Patrick Smeets (TV), Tjeu Geelen (website), Erik Severius (FB, twitter, Instagram)

Redactieraad : Ruud Spee,  vacature

Werkgroep Zevenellen

Deze werkgroep volgt de ontwikkelingen op en rond het voormalig PLEM terrein. Op deze plek, Zevenellen genaamd, wordt een Duurzaam Multifunctioneel Bedrijvenpark Zevenellen (DMBZ) ontwikkeld.

Het bedrijventerrein Zevenellen is 55 hectare groot en bestaat uit  het voormalige terrein van de Maascentrale en de Willem Alexander Centrale en een stuk tussen de Berikstraat en de Roermondseweg.

Leden van de Dorpsraad : Frans van Poppel, Koos Baats

Vrijwilligers: Peter Smeets en Jan Roumen, vacature

Werkgroep Centrum

Deze werkgroep is gericht op de leefbaarheid van het centrum van Haelen. Concrete onderwerpen zijn

• het inzetten voor het behoud van de kermis
  • activiteiten voor ouderen zoals de senioren avondwandeltocht
  • bestemming van het voormalig gemeentehuis
  • bushalte(s) en bus route door de kern
  • garage sale

Leden Dorpsraad: Fiet Fermont, Idie Smeets en Koos Baats, vacature

Werkgroep Groen

De Dorpsraad Haelen heeft in de afgelopen drie jaren in het centrum 10 verlichtingsarmaturen kunnen plaatsen in het centrum.

In de winterperiode zorgt dit voor extra sfeer in het dorp. Ook de kerstboom bij de kerk wordt door de dorpsraad verzorgd. In de zomerperiode zijn er de plantenhangers die het centrum opfleuren.

Leden Dorpsraad:   Mart Bergs, Marly Kurvers, Johan Reijnders en Frans van Poppel.

Werkgroep Leefbaarheid

Deze werkgroep kijkt naar de ontwikkelingen rond arbeidsmigranten in de kern.

Leden Dorpsraad:  Henk Hendriks, Koos Baats,  vacature

Werkgroep Pietenbende Haelen

Deze werkgroep verzorgt jaarlijks de Sinterklaasintocht in Haelen samen met het Pieten Ondersteunings Team (POT), de zwarte Pieten van Haelen, diverse verenigingen en vrijwilligers

Leden van de werkgroep: Wiel Ramakers , Koos Baats,  Vacature

Leden van de POT:

Liesbeth Ramakers, Jannie Henderikx, Marian Henderikx, Anja Baats, vacature

Vrienden van de Dorpsraad

Momenteel heeft de Dorpsraad Haelen geen vaste bron van inkomsten.
Er is een kleine subsidie van de gemeente, er zijn enkele ondernemers en particulieren welke hebben gesponsord.

Als voorbeeld:
De kosten van de beeldkrant zijn volledig betaald uit eigen zak van leden van de Dorpsraad. Ook de benodigde tijd is gratis beschikbaar gesteld.
De leden van de dorpsraad doen hun werk onbezoldigd. Vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Dat men uit eigen beurs de benodigde spullen betaalt kan op termijn niet de bedoeling zijn, dus zijn we op zoek naar structurele bronnen van inkomsten.